fredag 22. januar 2016

Prosjekt papirsamling :-)

Alle dere som holder på med denne hobbyen vet at det stort sett kommer flere ark inn i huset,
 enn det kommer ut i form av ferdige prosjekter.
Hobbyrommet mitt er fylt til randen av ark som bare ligger der,
 fordi det er mest morsomt å bruke de arkene jeg nettopp har dratt med meg hjem fra hobbybutikken.

I 2016 har jeg derfor satt meg som mål at jeg må bruke noen av disse arkene :-)

På dette prosjektet har jeg funnet frem ark fra Junkitz som jeg har hatt liggende i 10 år !!!
( og ja det vet jeg siden årstallet 2006 stod printet på )
Og disse hadde jeg da 2 hele ark og en liten rest av 2  andre ark.


Min niese fyller 7 år nå i Januar,
så det var henne jeg hadde i tankene når jeg laget dette 

Gaveboks

Jeg valgte å lage en ganske stor boks for å få plass til endel i den.


Boksen er laget av hvit bazzill.
Sidene utvendig på bunnen er dekket av et ark med striper
 i forskjellige varianter.
Kantene på lokket har fått papir av samme ark,
 men her har jeg kun brukt den ene varianten av striper og lagt de vanrette.


Lokket har fått et panel av en rød bazzill som passet til mønsterarkene
 og hvit bazzil.
Jeg valgte å bruke mye detaljer fra arkene siden de hadde mange
 flotte blomster i sterke farger.

En kakeserviett og en bit bølgepapp fikk følge av blomster og
 pynt klipt ut av mønsterarket. 
Jeg ville ikke at pynten skulle bli så flat som det lett kan bli
 når man kun bruker papir, 
så jeg fant et papirsugerør i matchende farge om jeg delte i 2.
Disse fikk en blonde sløyfe på seg, og jeg festet litt dymotape som vimpler.
Knapper er en takknemlig detalj som jeg bruker mye,
her har jeg satt en i midten av den store blomsten  og
 3 sorte litt "tilfeldig" rundt som erstatning for noen prikker som fantes i arkene fra før.
Disse knappene har fått tråd på seg.
Den store blomsten har også fått et strøk glitter fra glitterpenn og jeg har brettet opp bladene litt.

Tilslutt tegnet jeg en juksesøm rundt kantene for å bryte opp
den hvite bazzillen litt.

Innsiden av boksen


Her har jeg som dere ser brukt et veldig mønstrete ark
som paneler på sidene.

Bunnen har jeg også pyntet med hvit bazzill, og blomster fra arket.
Igjen brukte jeg en bit bølgepapp og knapp til blomsten.
Ordet "HAPPY" har jeg klipt ut av arket med tekst,
 og fått et strøk med glitterpenn.
Prikkene her er tegnet på med sort tusj, sammen med juksesøm. 

Innsiden av lokket


Her har jeg brukt resten av arket med striper og lagt disse vannrette som jeg gjorde på utsiden.
Panelet er hvit bazzill.
Krysset er laget av rester fra stripene, blomstene er fra mønsterarket.
Her har jeg valgt å legge 2 blomster oppå hverandre
 med 3D- puter på begge.
Stemplet enkelt rett på bazzillen før jeg igjen tegnet juksesøm.

Jeg glemte å lage et skrivefelt i boksen, så jeg måtte ha et kort til også

Dette valgte jeg å lage i 10x10 cm, jeg begynte faktisk å rake opp for ark her.


Forsiden har fått et kryss av de samme stripene jeg brukte på lokket.
Blomstene er jo fra mønsterarket, og de har alle 3 fått knapp.
Den store blomsten er festet på 3D- puter.
Teksten er stemplet rett på bazzillen
Prikker og søm er tegnet på med sort tusj.


Innsiden er gjort enkel med kun dobbelt panel og
utklipte blomster fra det småblomstrede arket.
Har drodlet litt på frihånd ( for første gang) og tegnet på søm.


Baksiden har fått det mønsterarket med små blomster.
Personlig stempel som eneste pynt.

Alle paneler og blomster er svertet med sort distress Ink.

Det var utrolig morsomt å leke med disse papirene selv om, eller kanskje nettopp fordi, de var så gamle.
Jeg gikk rett inn til slik jeg brukte arkene før,
 med å bruke detaljer og klipte ut. 
( gjør jo det nå også men bruker mye mer annen pynt også )
Nå må jeg prøve å finne flere morsomme papirer i skattekisten min :-)

Materialliste
 Bazzill
Hvit og rød
Mønsterark
Junkitz - Flower  ful, ( fra 2006)
Stempler
Kort og Godt - Gratulerer ( innsiden av lokket) 
Kort og Godt . Gratulere ( utsiden av kortet)
Norsk Stempelblad AS - tekst innsiden av kortet
Scrapmagasinet - personlig stempel
Diverse
Wink of Stella - glitterpenn, clear
Tim Holtz - Distress Ink, sort
Bølgepapp
Knapper
Blonde
Sort tusj







1 kommentar:

  1. Så flott boks du har lagd og så kjekt å få brukt de gamle arkene :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...