lørdag 16. januar 2016

DT- bidrag for Gode Minner i Januar - del 2

Som nevnt i innlegget i går fikk vi denne måneden et oppdrag om å lage
 innbydelser og bordkort til konfirmasjon. 

Her er mitt bidrag nr. 2


Denne innbydelsen er også laget slik at jeg kan få 3 stk av de på et 30"x 30", 
 så de er skjært i str. 4" x 12" og preget på 5 1/2", 6" og 6 1/2",
da skal du få en liten kant på kortet som du kan lage hull til sløyfebånd i.

Her har jeg brukt det samme mønsterarket som på forrige innlegg, fra Kort og Godt.
Kantene er rufset og svertet, før jeg limte det på kortet.
Mønsterarket med tekst på er baksiden ( fremsiden?) 
og der har jeg skjært en remse og revet kantene, husk å rive mot deg slik at du får en hvit kant.
Her har jeg også svertet den hvite kanten.
Denne remsen har jeg limt på med 3D- puter og limt et silkebånd med tekst oppå.
Jeg festet 3 sorte halvperler i hjørnet oppe..


Baksiden gjorde jeg lik men uten 3D- puter og silkebånd. 


Innsiden har fått et ark limt fast mellom den brettekanten jeg laget på kortet. 
Jeg har her brukt vanlig kopiark, men det er nok finere med Vellum.


Så har jeg laget 2 hull ved denne brettekanten og satt sløyfebånd i, 
jeg festet også en charms sammen med denne.

Bordkort

Nå begynte det virkelig å bli tomt for mønsterark her så dette bordkortet ble helt enkelt.


Jeg tok og skjærte til en bit sort bazzill i 8 x 10 cm,
 hvor jeg preget på 4 cm slik at bordkortet ble 4 x 10 cm.

Jeg laget til en bit av mønsterarket i 3, 7 x 9, 7 cm og rufset kantene før jeg svertet. 
Limte på, og festet silkebånd med tekst rett over bordkortet. 
Skrev navnet ut på PC og limte det på et sort panel og på 3D- puter.
3 halvperler i hjørnet.

Materialliste
Bazzill
sort
Mønsterark
Kort og Godt - Konfirmant No. 3, gutt 
Pynt
Kort og Godt - silkebånd med tekst
Kort og Godt - charms
Diverse
Sort stempelpute,
Halvperler 
Sløyfebånd

Alt jeg har brukt her er å få kjøpt i min favoritt butikk
Gode Minner i Tønsberg. 
de har også nettbutikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...