fredag 15. januar 2016

DT- bidrag for Gode Minner i Januar

Heisann og Godt nytt år til dere alle :-)

Her er hverdagen begynt igjen og vi har fått en ny oppgave av de herlige jentene på
 Gode Minner i Tønsberg.

Denne gangen skulle vi lage enkle konfirmasjonsinnbydelser og gjerne bordkort av restene.

Vi fikk utdelt noen innbydelser som vi allerede hadde i butikken
 ( disse skulle vi nesten lage blåkopier av men med en liten personlig vri).
 Var veldig viktig at disse skulle være enkle, veldig mange har jo sitt første møte med hobbyen vår
 fordi de ønsker noe som er spesielt til en stor dag.

Her er mitt bidrag :


Innbydelsen er laget med mål så vi kan få 3 kort på en bazzill. ( 4" x 12", preget på 3" og 9")
Jeg har laget paneler av mørk blå bazzill, og mønsterark fra Kort og Godt.
Stjerner er chipboard som er farget med Distress Ink. 
"konfirmasjonsstemplet" er stemplet på en bazzillremse.
Et sløyfebånd for å holde kortet sammen.


Innsiden er gjort enkel med et dobbelt panel og en chipboard stjerne.


Bordkort

Akkurat her laget jeg et pyramide bordkort.
Det lages enkelt med å skjære ut 3 firkanter på 3"x 3"
 og preger de diagonalt fra et hjørne til et annet, deretter limer dere det sammen.  
Her har jeg ikke brukt mønsterpapir, men panelene er laget i str. 2 3/4 og delt diagonalt for så å limt på.


Stjernene er de samme som jeg har brukt på innbydelsen, bare jeg har brukt en annen farge.

Materialliste

Bazzill
Mørk blå 
Stonehenge?
Mønsterark
Kort og Godt - Konfirmant No. 3, gutt 
Stempel
Kort og Godt - Tekst M - 206
Stempelputer
Tim Holtz - Distress Ink - Hickory smoke ( innbydelse)
Tim Holtz - Distress Ink - pumice stone ( bordkort)
Tim Holtz - Distress Ink - chipped Sapphire ( bordkort)
Pynt
Wycinanka - chipboard stjerner, små og store


Alt jeg har brukt både på innbydelse og bordkort er kjøpt på min favorittbutikk,
 Gode Minner i Tønsberg, de har også nettbutikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...