torsdag 28. januar 2016

Clean & Simpel - konfirmasjonskort

En scrappeside på facebook hadde
 online- scrappetreff her for en stund siden.
Den ene konkurransen var å lage et clean & simple kort, 
det er en stor utfordring for meg men jeg liker utfordringer
 så jeg har nå prøvd i hvertfall.

Var veldig klar på at jeg denne gangen ville bruke hvit bazzill 
og en embossingfolder.

Siden jeg skulle bruke embossingfolder var størrelsen på kortet satt der. 
Jeg målte embossingfolderen og la til en halv centimeter både på
 høyde og bredde, før jeg ganget med 2, 
dette ble basen på kortet.


Her er resultatet :


Jeg limte den ferdig embossede hvite bazzillen rett på basen.
 "Beltet" er laget av sort bazzill med et panel med hvit bazzill. 
Jeg stemplet rett på panelet.
Panelet er satt fast på forsiden med 3D- tape.


Siden dette skulle være et Clean & Simpel kort må 
innsiden også være enkel men stillig.

Her har jeg laget 3 paneler i forskjellige størrelser.
Den første er samme str som forsiden,
 neste panel er 2 cm mindre på både høyde og bredde.
Siste panel som er 0,5 cm mindre har fått stempel på seg.
2 enkle sommerfugler er satt på som pynt.


Skrivefeltet har fått samme paneler som den andre innsiden, 
og bare pyntet med en enkel sommerfugl

Baksiden  har fått et lite "belte" den også men kun i sort bazzil,
 med mitt stempel på midten.
Dette "beltet" er ikke festet på 3D- puter.

Materialliste

Bazzill
Hvit og sort
Stempler
Norsk stempelblad AS -  forside
Papirdesign - dikt innside
Scrapmagasinet - personlig stempel
Punch
Martha Stewart - Stor sommerfugl
Fiskars - liten sommerfugl
Diverse
Memento -  stempelpute, sort
Ukjent - embossingfolder
( gratis med et scrappeblad)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...