lørdag 23. april 2016

Kort kurs hos Gode Minner del 1

Må vel si tradisjonens tro, må jeg nesten si, har jeg holdt kurs
 med 2 konfirmasjonskort hos Gode Minner.
Et kort til gutt og et til jente. 

Det ble et spesielt kurs denne gangen siden jeg viste at butikken skulle legges ned og dette ville bli annonsert i pausen mellom kortene.
Som ventet ble stemningen litt redusert etter at både Monica og Hege hadde vært nede og pratet med oss, men vi fikk da til å lage 2 kort alikevel.

Vi laget 2 kort over samme bretteteknikk, et kvadrat og et rektangel.
Bretteteknikken fant jeg på You-Tube, men husker dessverre ikke hvor.

Her er kortet jeg laget til jente:


Selve kortet er laget i blå bazzil, og jeg laget paneler i hvit bazzil.
Kantene på mønsterarket er rufset og svertet.
Panelet er satt på 3D- puter, det samme er stempeltrykket.
 Stempeltrykket har også fått osteklut under seg. 
Stanset ut de grønne hjertene og balanserte de oppover i blomsterbuketten, istedetfor blomsterknopper.
Under blomstene har jeg også festet en sløyfe av hyssing, 
denne er laget 5 dobbelt.
Sommerfuglene satte jeg på litt tomme steder samtidig
 som en fikk plass på blomstene. 
Halvperler nede i høyere hjørne.


Innsiden er gjort enkel med de samme arkene over hele. 
Stanset ut pyntepaneler og limte stempeltrykk og skrivefelt inni, hjørnestempler på.
Hjemmelaget peebles av mønsterarket fra fremsiden.


Siden noen av de som har vært på kurset mitt før har snakket om at de ønsket et kort som kunne stå på gavebordet var det de fikk denne gangen.
"gulvet" har fått samme mønsterark som panelet som resten av innsiden.
En enkel pynting med noen blomster, og smale tekststriper.
Den hvite lappen under strimlen indikerer at det her er gjort plass til penger.
 

Baksiden er gjort enkel med en stripe mønsterark og mitt personlige stempel.

Materailliste

Kartong
Bazzil - hvit
Kaisercraft - blå
Mønsterark
Papirdesign - muligheter
Stempler
Kort og Godt - dikt og ord
Stempelmagasinet - personlig
Blomster
Gode Minner - Liljer og roser
Dies
Spellbinders - ramme inni
Nellie Snellen - sirkel
Ukjent - hjerter
Punch
Martha Stewart - stor sommerfugl
Fiskars - liten sommerfugl
Nellie Snellen - blomster
Pynt
Halvperler, dollie, hyssing og epoxysirkel





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...