lørdag 2. april 2016

De vanskelige kortene

Noen kort er utrolig vanskelig å lage 

Kondolansekort er heldigvis noe jeg ikke lager så ofte
 men det synes jeg er utrolig vanskelig.

Nå måtte jeg lage et, og jeg fylles med ydmykhet 
og kjærlighet til det livet som har gått tapt.

Slike kort synes jeg skal være rolige, både i farger og stil.
Her kjenner jeg ikke avdøde og har heller ingen stikkord på vedkommende.



Jeg velger å bruke nøytrale ark fra My Minds Eye.
Panlet foran er delt i 2 med ca 1/3 helt sort mønsterark
 og 2/3 med et ark med grå ornamenter.
Det stripete papiret er skjært på 1 1/2 cm og har fått limt en smal blonde både oppe og nede. For deretter å lime det på skjøten til de 2 panelene.
Stemplet er stemplet på en oval og satt på 3D- puter.
Fuglene er i metal og jeg synes de er så flotte.


Innsiden har fått dobbelt paneler før jeg har stemplet på enda et panel.
Synes diktet var så flott så her har jeg bare limt på
 en sommerfugl i sort ark og 2 halvperler

Skrivefeltet har jeg laget med de samme panelene.
Ellers bare 3 halvperler.
Her er det mange navn som skal skrives så det måtte ha litt plass.

Materialliste

Bazzill
Sort og Hvit
Mønsterark
My Minds Eye - Meadowlark - Night Owl Paper (2010)
My Minds Eye - Meadowlark - White Floral Paper (2010)
My Minds Eye - Meadowlark - Floral Display Paper (2010)
Stempler
 Kort og Godt - forsiden
North Star Stamps - dikt på innsiden
Punch
Martha Stewart - sommerfugl
Pynt
Kort og Godt - halvperler
Ukjent - fugler (charms)

Jeg velger å delta i Trykkpressa for April med dette -
de har CAS som tema denne gangen


1 kommentar:

  1. Er enig med deg i at kondolansekort er vanskelige å lage, men jeg syns du har gjort en god jobb med dette, det er enkelt og rent og akkurat som det bør være syns jeg. Tusen takk for at du er med på Trykkpressa denne måneden, lykke til i trekningen. Klem fra Elin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...