tirsdag 19. april 2016

Bruker gamle ark

Når favorittbutikken min nå legger ned har jeg et problem.
Egentlig et luksusproblem, for jeg vet jeg kan handle flere steder, men har jo ganske mye på rommet mitt også. Så jeg har sett på det som en mulighet til å bruke opp noen av disse arkene som har samlet seg opp over 13 år.

Her har jeg laget et guttekort av Tim Holtz ark,
 som har liggi i hylla mi i "bare" 4 år.

Litt dårlig bilde ser jeg nå, men det forsvant ut av døra her før limet var tørt :-)



 Her har jeg valgt å ta det samme mønsterarket som panel på alle 4 sidene.
På forsiden limte jeg noen strimler av matchende mønsterpapir på skrå, og sydde for hånd rundt kanten som en ekstra effekt.
I blokken var det et ruteark som jeg stanset ut en kant som ser ut 
som en revet bokside.
Jeg lagde en tag av et annet mønsterark .
Bølgepappen fikk et strøk sort gesso, før jeg klinte Inka Gold over for å ta opp den grønne fargen i tagen. Dette ble litt mye så jeg dempet det ned med Metallic Lustre i bronsefarge etterpå.
Siden bølgepappen ble litt blank tok jeg et panel i mørkere mønsterark
 og limte oppå der igjen.
2 grove bånd satt oppå der igjen før jeg limte 
på en klokke som er klipt ut av mønsterark.
3 knapper, en klokkecharms og konfirmanttekst i mosegummi
 ble prikken over ièn her.
Tilslutt strødde jeg på litt Frantage embossing enamel her og der, 
dette jeg smeltet med Heat- gun.

Innsiden:

Denne er gjort enkel, med bare et panel fra et
 lyst mønsterark fra samme blokk.
Jeg brukte punchnilla som stensil før jeg stemplet teksten på.
3 bittesmå knapper i hjørnet og en klokkebinders til å feste penger på.


Enkelt skrivefelt siden bestiller ikke ville skrive så mye. 
Samme panel og samme fremgangsmøte, 
klokka er klipt ut av mønsterark.

Baksiden

Her ser det jo ut som strimlene er spredd i hytt og pine, men jeg har fulgt banen fra forsiden og da ble det slik.
Også her har jeg sydd rundt kanten før jeg har strødd litt Frantage også her.
Personlig stempel.

Jeg velger å delta i denne utfordringen med dette :

Card and scrap - tag/ use tags
 

Materialliste
Bazzil
Brun og Vanilla 
Mønsterark
Tim Holtz - Idea-ology Destinations
Stempler
Kort og Godt - tekster
Scrapmagasinet - personlig
Dies 
Kort og Godt - revet kant 
Kort og Godt - konfirmant
Pynt
Stampendous - Frantage enbossing enamel, aged green
Viva - Inka-gold, grønn
DecoArt - Metallic Lustre, bronse
Prima - klokkebinders
DMC - sort broderigarn
Ukjent - bånd og grønn hyssing
Ukjent - charms
Ukjent - knapper

4 kommentarer:

  1. Et rigtig flot drengekort, det er helt sikkert, og flot med taggen stukket ind under på denne måde.
    Tusind tak fordi du deltager i udfordringen hos Card and Scrap.

    SvarSlett
  2. Kjempe fint kort med fine detaljer. Tusen takk for at du deltar hos Card and Scrap. DT Veronique

    SvarSlett
  3. stilig kort, kjenner meg litt igjen også med arkene som "bare" ligger der hehe :) takk for at du deltar hos card and scrap. DT Graciela

    SvarSlett
  4. Stilig kort du har laget :) Takk for at du deltar på utfordringen vår hos Card and scrap! DT Anita Lise

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...