lørdag 24. mars 2018

En pause i konfirmasjonskort

At det er konfirmasjonstid er det ingen tvil om, 
det ser man både på rommet mitt og rundt om i blogger og på facebook,
derfor var det veldig deilig å ta en pause nå og lage kort til nevøen min.

Kortet i seg selv er gjort veldig enkelt 
men jeg synes det ble ganske bra alikevel


De siste dagene har det dukket opp noen lignende kort som dette,
 velger å ikke si hvem jeg har sett det hos for det er mange, 
men dette er ikke noe jeg har funnet på selv. 

Bildet ble valgt ut først og er et ferdig fargelagt bilde
 jeg bare har klippet rundt. 
Så valgte jeg farge på den blå bazzillen og fant en mørk craft,
 som jeg har valgt som base og som panel. 

For bakgrunn brukte jeg en stensil og distress Ink.
Jeg stemplet på en tekst og har var jeg ekstra glad for stempelpressa mi, 
det måtte mange trykk til før jeg følte det ble mørkt nok. 

Bildet er satt på 3D- puter for å komme opp fra bakgrunnen 
og stjerne er satt på for litt mer liv. 


Siden jeg er godt inne å bruke gamle ark og gjerne rester fant jeg en liten rest av papir fra Pion Design og deres serie Playtime fra 2012. 
Dette arket hadde disse mursteinene på baksiden og vimpler på forsiden.


Klipte ut mursteiner og svertet kanter, 
vimpler er klipt ut og endret litt på lengdene slik at alle ikke ble like, 
disse er stiftet på og stiftene er farget litt grovt. 

Tilslutt stemplet jeg rett på panelet. 



Resten av arkene fra mursteinene er brukt på skrivefeltet,
 før 3 stjerner fikk plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...