torsdag 1. mars 2018

Bursdagskort til mannen


Uff, ikke et nytt innlegg siden midt i November 
og jeg har jo laget litt siden da......

Men jeg starter 2018, med kortet jeg laget til min mann på hans bursdag.


Jeg var så heldig at jeg for 14 dager siden fikk være med på et stort treff i Stavern hvor vi var 60 fantastiske damer som deler denne herlige hobbyen. 

Heldige meg hadde ei ved siden av meg som hadde kjøpt en ny dies fra Studiolight, som laget denne fantastiske formen.
 Og før henne selv fikk laget noe av den fikk jeg lov å prøve.


Formen var kul, med en sekskant og 
disse tannhjulene var jo også med i formen, fantastisk.

Her begynte jeg med å brette en sort bazzil i 2 og 
stanset ut denne ved å legge den litt utenfor kanten på den ene siden, 
da fikk jeg et kort med 4 sider.  

Tannhjulene ville jeg bare ha i front siden de er for detaljerte til å gå gjennom 2 lag med bazzil uten rulle den gjennom x antall ganger.
 Jeg skjærte da av borden på den bakerste delen.

Brun Bazzil og mønsterark er stanset ut med dies
 som fulgte med og passer som panel.


Litt sort bølgepapp, litt rester fra en papirpose og en liten del av mønsterark fikk rufset seg litt og limt på med litt limputer slik at det ble litt liv i kortet. 
Jeg fant 2 små sekskant dies som jeg stanset ut i craftkartong, 
disse svertet jeg kantene på og puttet de litt under. 


Bildet passer utrolig bra til mannen min siden han har ølbrygging som hobby. 

Tannhjul i metal ble limt litt under og over lagene der jeg følte det passet inn.
 Knapper ble limt på i et område jeg synes ble litt tomt. 


Her ser dere litt av lagene på kortet.


De minste sekskant diesene hadde "søm" detaljer så her fikk jeg litt gratis.



 Samme mønsterark som på forsiden, en tag og en opptrekker fra et utklippsark fikk plass i en gavekort/ pengelomme. 
Pengelommen fikk jeg til ved å sette panelet med stempeltrykk
 på 3D- puter med åpning på toppen. 

Jeg brukte en stensil for å lage mønster
 under stempeltrykket, et tannhjul til slutt.


Skrivefelt ble laget på samme måte med en stensil og litt tannhjul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...