mandag 19. mars 2018

Drukner i rester


Det er vel andre enn meg også som har en hel haug med rester i sakene sine, liggende der med dårlig samvittighet....
Synes det var helt fantastisk at Papirdukkene på facebook hadde en utfordring forrige måned som gikk på å bruke rester, 
da fikk jeg endelig satt meg ned med de. 

En annen ting som motiverte meg er min herlige scrappevenninne Monica, en ekspert på rester og tidenes restedronning......kan ikke kaste en ting når hun sitter i nærheten, hun er som en godhjertet støvsuger. 



Har funnet ut at om restene er "ferske" er det lettere å gjøre noe med de for min del så nå lager jeg gjerne kort/ bokser og tags til arkene er brukt opp, sånn blir jo ikke gamle rester brukt opp men 
det har ikke havnet nye rester opp i boksen på en tid. 

Første bidrag i mitt reste prosjekt kommer her




Her har jeg brukt forskjellige Maja Design ark, den brune jeg har i bakgrunn hadde jeg mye av så det ble panel denne gangen, de andre bitene er stort sett blitt til med å sette rester sammen, 
har ikke brukt skjærebrettet mye for å få de i den størrelsen de er der.
 ( det var et tips jeg fikk på bloggen til Papirdesign før jul)
Alle kantene er svertet og for å bryte opp det firkantede satte jeg inn 2 kakeservietter under die-cutene med stempelteksten. 
3D- puter er brukt mye på dette kortet for å få det litt mer spennende. 

2 blonder som lå på pulten min fikk også plass på tvers, den rosa en liten rest, blonden har jeg mer igjen av og der laget jeg en dobbelt sløyfe også. 
Eføyblader som er en rest fra innbydelsene jeg laget fikk plass og jeg plasserte litt hvite og rosa blomster rundt stempeltrykket.

Halvperler fikk plass der jeg synes det passet. 


Ulike blomster i forskjellige størrelser gjør kortet litt mer levende. 



På innsiden gjorde jeg en tabbe og limte begge paneler på før jeg stemplet et dikt på det ene siden, så her ble begge helt like bare speilvendte.
2 smale bannere i det aller siste fra disse arkene 
og en sommerfugl stanset ut for en ekstra detalj.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...