søndag 23. oktober 2016

Minionkort

Dette kortet er en bestilling fra en tante til sin nevø.
Denne nevøen digger minions for alt i verden.

For en stund siden kjøpte jeg en hel blokk
 fra Hobbykunst med Minionspapirer, 
( min datter hadde også dilla en stund,
 men det gikk over før jeg fikk laget noe til henne )

Kortet er laget i størrelse 10x 18 cm og basen er laget i hvit bazzil.


Jeg laget et panel av et av mønsterarkene fra blokken,
skjærte ut en stripe av et lysere papir som jeg limte
 litt på skrå for å bryte litt opp i bakgrunnen
Figurene er enkelt og greit klipt ut av et mønsterark.
Disse er limt på med 3D- puter, 
den første med 2mm tykke og den andre med 4 mm.

Håret på den største fikk jeg ikke helt med meg når jeg klipte ut, 
så det er erstattet med noen "fjoner" av DMC. broderigarn


Her ser dere hvordan kortet har forskjellige lag 
siden jeg har brukt forskjellige tykkelser på 3D- putene.
 

Insiden er laget enkel med dobbelt panel før jeg har stemplet på hvit bazzil. 

Chipboarden er farget med sort og limt på.
Her har også 2 små minions figurer klipt ut
 av et mønsterark og fått plass på chipboarden.
 

Nærbilde av minions figurene 
 

Skrivefeltet er laget på samme måte som den andre siden inni,
bare her er chipboarden limt på oppe i hjørnet.

Chipboarden er egentlig fra et helt brett 15x 15 cm, 
men jeg har klipt litt opp slik at den ble akkurat slik jeg ville ha den.

Materialliste

Kartong
Bazzil - hvit
Mønsterark
Eksucceess - minions paper pad
Stempel
Kort og Godt - gratulere 
Norsk Stempelblad - vers på innsiden
Pynt 
Chipboard - Clipart
DMC broderigarn - 310 sort

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...