tirsdag 18. oktober 2016

Et liftet kort

I dag skal jeg vise dere et kort som jeg har liftet fra Camilla Halseth, Tromsø. 
Hun har ingen oppdatert blogg, men den finner du her,
 men har mange bidrag i Ett Trykk :-)

Det kortet som jeg har liftet her fant jeg i det bladet,
nærmere bestemt i blad 5/2016 på siden 19.

Ikke ofte jeg lifter, men når jeg sitter på scrappetreff 
blir det noen ganger for mye inntrykk og jeg må samle meg om et kort jeg
 liker er det en virkelig fin måte å gjøre det på.

Der kortet til Camilla er sart, med lyse farger og perler, 
har jeg valgt å lage et røffere kort i sterke farger.

Kortet er laget i størrelse 11 x 19 cm og basen er i blå bazzil.


Det stripete papiret er rufset godt i kantene og utgjør panel nr 1. 
Neste panel er også rufset godt før det ble satt på bazzil og 3D-puter.

Kakeservietten er delt i 2, laget en kort tag i mønsterark som jeg limte på. 
Fant en liten flik av en gammel bokside som fikk plass.
Blå blomst og sommerfugl er klipt ut av mønsterarket.
Satte på en lilje ca i midten og fylte på med 
blomster fra nederste hjørne til øvre hjørne.
Følte det manglet noe så jeg fant noen halvperler med glitter
 som jeg puttet inn i samme linje.
En sløyfe av hyssing fikk plass ved tagen. 

Stemplet 2 #stempler på mønsterark og satte i bunnen.

Laget halvperler selv med dimensial pearl oppe og nede.
 


Nærbilde av den utklipte blomsten og sommerfuglen,
sommerfuglen er bare limt på midten
 slik at jeg kan brette vingene opp for ekstra "liv ".


Innsiden er gjort ren og klassisk.

Dobbelt panel i 2 mønsterark, før jeg stemplet et dikt på den ene siden. 
Pynten er en chipboard som er farget svart og fått et lag med glitter fra en glitterpen.

Skrivefeltet er laget akkurat likt med pynten nede i motsatt hjørne.

Materialliste

Kartong
Bazzil - hvit og blå
Mønsterark
Fabscraps - Rustic trees
Fabscraps - Rustic fishing
Kaisercraft - 75 cent collection - Shilling
Kaisercraft - 75 cent collection - ukjent
Stempel
Kort og Godt - dikt
Kort og Godt - # ord
Blomster
Gode Minner - hvite roser
Prima - Lilje
WOC - små hvite blomster
Pynt
Prima - halvperler med glitter


1 kommentar:

  1. Så lekkert! Kult med tagen, tekststripene og den store blomsten. Så morsomt at du ble inspirert av kortet mitt i Ett trykk :) Jeg har stadig planer om å få lagt ut mer regelmessig på bloggen min, den har lidd litt etter at jeg ble mamma for litt over ett år siden ;) Jeg har jo masse klart som kan legges ut, men så er det bare å få gjort det. Kanskje jeg fikk en liten dytt nå ;) Klem fra Camilla

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...