onsdag 26. juli 2017

Innbydelse til 60 årslag

Før sommeren fikk jeg et morsomt oppdrag.....
en korpspappa lurte på om jeg hadde anledning 
til å lage innbydelser til hans 60 årsdag.

Han har aldri spilt selv men han er veldig glad i korpsmusikk
 og har 2 barn som spiller henholdsvis barython, trombone og kornett
så han hadde lyst til å ha med det, 
han ville ha høstfarger også siden selskapet skulle være på høsten
og gjerne litt blomster :-)

Den største utfordringen ble faktisk å finne ark i høstfarger,
var jo ikke helt sesong for det i Mai.


Forsiden av innbyudelsen har fått alle elementene jublilanten ønsket seg. 

Tok utgangspunkt i en av de ensfargede baksidene og laget panel av de,
tagen er klipt ut av et mønsterark og limt på 3D-puter.
Instrumentene er stanset ut i blanke gull ark og dyttet litt under tagen
 for Barythonen sin del sammen med litt sort tyll.
Trombonen er limt litt på skrå sammen med tyll.
Blomster og utstansede blader er limt på før kornetten ble plassert.
Invitasjonen er ferdig kjøpt klistremerker.
Sløyfe av flerfarget hyssing er limt på tilslutt.


Siden forsiden har endel tyngde og innbydelsene skulle sendes i posten, 
har jeg ikke så mye pynt på innsiden.
Jeg har laget panel av orange bazzil og limt på 2 biter av mønsterark.
Stanset ut 3 blomster som har fått halvperle på seg.



Her skal jo jubilanten selv skrive, da han ønsket det. 
Jeg laget et stort skrivefelt hvor jeg har brukt punchenilla som stensil,
før jeg satte på en utstanset blomst.


12 innbydelser ferdig til tiden og jeg kan si så mye som
 at mottager og kone ble veldig fornøyd.

Materialliste

Kartong
Bazzil - orange og vanilla
Mønsterark
Maja Design - 
Puncher
Nellie Snellen - roseblad
Nellie Snellen - blomster
Stempel
Norsk Stempelblad - velkommen ( klipt )
Dies
Xcut - instrumenter
Blomster
WOC- Krysantemum
Pynt
Invitasjonsklistremerker
hyssing
tyll 
halvperler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...