søndag 12. februar 2017

Posekort til svigermor

I prosessen med å bruke opp litt rester holder jeg fortsatt på med mitt....

Det er ganske mye som samler seg i ark beholdningen her i huset, ekstra morsomt er det når arkene har årstallet stemplet på
 så man kan se hvor lenge det har liggi og tatt opp plass også :-)

I dag er det morsdag og jeg har laget posekort
 både til svigermor og mamman min.

Her er svigermor sitt...

Posen er 8x 20 cm 


Før jeg målte til panelet brukte jeg en punch for å få kanten oppe på posen. 

Arkene er 6"x 6" og er derfor for korte til denne posen,
 så jeg måtte skjøte litt på de,
her har jeg laget en bord med 2 forskjellige ark i samme 
fargeskalaen som jeg har punchet kanter på og limt de oppå hverandre.
 Jeg har brettet kantene opp slik at de står opp litt. 

Vimplen med gratulere er fra et nøytralt mønsterark,
 Gratulere chipboard er farget sort.
Jeg har sydd for hånd rundt kanten, knapper har fått tråd på seg og limt på.

Chipboarden er farget med Distress Ink 
og en sløyfe har fått en blomst på seg.


Igjen har jeg mått jukse på lengden på arket,
På baksiden av kortet laget jeg et større panel hvor jeg stemplet på. 

Huset er klipt ut fra mønsterark og blomstene er punchet ut av samme arket.


Kortet inni posen


Selve kortet inni posen er jo kortere enn posen 
så jeg skjærte det faktisk slik at det passet til arkene.

Stemplet på et panel av kraftkartong, hjertet er klipt ut av mønsterark. 


Skrivefeltet er laget av panel av kraft,
 jeg laget en liten pynt med en stripe mønsterark og en blomst.


Selv med ark fra 2011 ble jeg ganske så fornøyd....
så kanskje man ikke trenger det nyeste hele tiden :-)


Materialliste

Kartong
Bazzill - Craft
Mønsterark
Simple Stories - Generations (2011)
Stempler
Norsk stempelblad AS - tekststempel
Puncher
Nellie Snellen - blomster
Pynt
Papirdesign - gratulere, chipboard
Scrapiniec - grener, chipboard
Knapper

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...