lørdag 8. oktober 2016

Et grønt kort

Det er veldig sjeldent jeg lager kort i helt grønt, 
men denne gangen ropte arkene på meg. 

Jeg har lenge elsket polske scrappeark, og her har jeg fått tak i noen.
 Skulle ha vært på kurs med den flinke og herlige Mariusz Gierszewski, 
men siden tulla mi måtte operere i munnen
 samme dagen ble det ikke noe av. 
Da er det bare å glede seg til en tur til polen i desember
 hvor jeg kan få kjøpe flere ark.

Kortet er laget i format 20 x 12 cm.


Paneler er laget i mønsterark og er limt rett på kortbasen. 
Har stanset ut en dollie, som jeg limte litt nedenfor midten,
 jeg delte dollien litt over halv.
Osteklut ble strekt og dratt i før jeg limte den på langs.
Stanset ut granbar i grønn bazzil med wax-paper i mellom papir og dies,
jeg brukte også wax-paper utstanset til å fylle ut. 

Startet med den store blomsten og limte 3 liljer på hver side av denne. 
Fylte ut med roser der jeg følte det manglet noe.
Sløyfen er stor og laget dobbel av silkebånd.


Nærbilde av liljer og roser.
Her ser dere også at jeg har dratt ostekluten litt over blomstene.


Innsiden er gjort enkel med å bruke punch til å lage paneler.
Svertet med Distress Ink før jeg stemplet på. 
Dette diktet er så flott, 
og er grunnen til at jeg valgte å lage kortet i dette formatet.
Blomstene er stanset ut og preget i mønsterark. 
Den store blomsten har fått halvperle i midten,
 mens de andre har fått en selvlaget halvperle med Nuvo crystal drops.
Jeg laget også litt perler rundt forbi blomstene.


Skrivefeltet er laget etter samme lest som forrige side.

Materialliste

Kartong 
Bazzil - grønn og hvit
Mønsterark
UHKgallery - Loftherbs, Thyme
UHKgallery - Loftherbs, Rosemary
UHKgallery - Loftherbs, Oregano
Dies
Prima - Dollie
Kort og Godt - Granbar
Punch
Martha Stewart - Kantpunch
Nellie Snellen - Blomster
Stempler
Kort og Godt - vers
Blomster
WOC- liljer og roser
Prima - stor blomst
Pynt
Kort og Godt - halvperler
Nuvo - Crystal drops, gloss white
Nuvo - Crystal drops, pale gold
Ukjent - silkebånd
Ukjent - osteklut
Blekk
Tim Holtz - Distress Ink, forest moss
Memonto - black

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...