søndag 11. september 2016

Hvem sier at babykort trenger å være bare søte

Vi har et vennepar som nettopp har fått en sønn,
 de er ikke så veldig "dillete" av seg så når jeg skulle lage et babykort 
til de ville jeg at det skulle være litt tøft også. 

Jeg falt helt for disse fargene på Kort og Godt sine nye ark så selvfølgelig måtte jeg bare bruke disse denne gangen også. 

Gitte Garvik sendte meg en hel haug med stempler for en tid siden for at jeg skulle lage noen kort med hennes stempler, Kreative Hender, 
jeg liker stemplene hennes godt så det er bare moro.
Stemplene kan du kjøpe her

Kortet er laget i format 10x 13 cm og har hvit bazzil som base


Her har jeg gått rett på det stripete arket,
 jeg tegnet kunstig søm rundt siden jeg 
hadde glemt å både sy og sette et ekstra panel under, 
synes det ble litt tamt .

Brukt en dies som lager uttrevet sidekant på, denne stanset jeg ut
 i både gult og grått og limte den siste på med lave 3D- puter. 

Teksten ble stemplet på et mønsterark og limt på.
Skoene er stemplet på hvit bazzil, 
her har jeg brukt matchende distress ink og farget bazzilen. 
Sirkelen er stanset ut og fått osteklut under seg. 
Denne er også satt på 3D-puter.
Jeg laget en tag av en restebit som jeg satte en sløyfe på av hyssing.
Chipboard stjerner er farget sorte og satt på i det ene hjørnet. 
Halvperler er laget av flytende pearls.


Her ser dere de "utrevende" sidene. Elsker den diesen.
 

Et stempel sier mer enn tusen ord !
 Bare digger dette stemplet og det passer bra til mottaker til dette kortet. 

Panel av et mønsterark, stemplet er stemplet på hvit bazzil.
Har brukt punchenilla som stensil her 
og svertet med 3 forskjellige farger i Distress Ink.
Påtegnet søm.
 

Skrivefeltet er laget på samme måte som forrige side. 
Buksen er et stempel som er stemplet på et mønsterark og klipt ut. 

Materialliste

Kartong
Bazzil - hvit
Mønsterark
Kort og Godt - MP 110
Kort og Godt - MP 114
Kort og Godt - MP 115
Kort og Godt - MP 117
Stempler
Kreative Hender - sko
Kreative Hender - Baby
Kreative Hender - dikt
Kreative Hender - bukse
Blekk
Tim Holtz - Distress Ink - black soot
Tim Holtz - Distress Ink - peacock feathers
Tim Holtz - Distress Ink - scattered straw
Ranger - Archival Ink- jet black
Pynt
wycianka - chipboard stjerner
Adirondack - Dimensional pearls
osteklut



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...