fredag 2. september 2016

Guttekort med Kort og Godt

Jeg var så heldig at jeg vant denne rundens Give- away fra Kort og Godt, det var hele samlingen med de 27 nye arkene som kommer nå til messa :-)

Du kan bare glede deg til de kommer i butikken,
 jeg synes ihvertfall de er helt fantastiske.

Flotte serier alle sammen, men aller mest likte jeg nok disse :-)

 
Kortet denne gangen er laget i format 11x 15 cm 
og har hvit bazzil som kortbase.
 

Fikk papirene sent i går ettermiddag så jeg hadde ikke fått rotet meg til å kjøpe matchende bazzil, så her har jeg virkelig fråtset i mønsterark :-)

Jeg laget dobbelt panel, det prikkete reiv jeg en trekant av 
og la et 3 mønsterark under,
 dette er under pyntet så synes dessverre ikke så godt på bildet. 

Før i tiden brukte jeg mye håndsøm på kortene mine og det har jeg gjort denne gangen også, så jeg har sydd rundt kanten av det prikkete arket med hvit brodertråd, før jeg sydde på limte jeg på de 2 strimlene oppe i hjørnet. 

Tyll ble stiftet fast sammen med en stor bit av chipboard med sirkler. 
Sugerør er klipt opp og limt over der. 

Stemplene er stemplet på hvit bazzil
 ( bursdag er klipt litt til siden det egentlig er tekst både over og under det). 
Sirkelen med stempel er stanset ut og har også fått  tyll under seg,
 og limt direkte på sugerørene.
Strimler med tekst er festet i ulike høyder.

Jeg limte chipboard sirkler rundt forbi, all chipboarden er farget svart.
Knapper fikk tråd i seg og ble også limt rundt for mer liv. 

Alle kantene er svertet og tilslutt tegnet jeg kanter rundt noen av 
elementene med tynn sort tusj.


Her ser dere litt av "lagene" på kortet. 
 


Sugerør og lag, jeg klipper aldri sugerørene rett,
 men lar de få denne avslutningene.

Innsiden:
 

Her har jeg brukt mønsterark som panel under hvit bazzil. 

Punchnilla her fått jobben som stensil for å lage mønsteret i hjørnet. 
Tagen er laget av samme mønsterark som forsiden 
og jeg laget en liten "lapp" i enden av denne. 
Jeg laget "halvperlen" selv av flytende pearls.
Bak tagen har jeg laget en pengelomme,
 med å sette den på 3D- puter og bare feste den i endene og bunnen.
Stemplet er stemplet på bazzil og stanset ut,
 kanter er svertet og limt på tagen. 
3 knapper fikk tråd i seg og limt på. 
Her har jeg også tegnet rundt kanten.
 


Skrivefeltet er laget på samme måten,
 og her har jeg også brukt flytende pearls til halvperler
 
Baksiden er gjort enkel, med kun en stripe av mønsterarket. 
Stemplet er også stemplet på et mønsterark, satt på 3D- puter. 
En knapp er satt på til slutt

 Materialliste

Kartong
Bazzil - hvit
Mønsterark
Kort og Godt -MP 114
Kort og Godt - MP 115
Kort og Godt - MP 117
Kort og Godt - MP 118
Stempler
Kort og Godt - M 263
Kort og Godt - M 175
Kort og Godt - M 241
 Dies 
Nellie Snellen - sirkler
Pynt
SnipArt - chipboard
Europris - knapper
Adirondac - dimensial pearls, espresso
Sugerør
Tyll
Sort tusj 
Broder garn





 





2 kommentarer:

  1. For et herlig med lekre ark :)

    SvarSlett
  2. Et knalltøft kort, med mange flotte detaljer, eg måtte sjå over bilda fleire gonger for å vere sikker på at eg fekk med meg alt. Den konvolutten på baksida kjem eg nokk til å kopiere :) - Klem Anita

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...