onsdag 7. juni 2017

Bursdagskort i turkis

Jeg holder egentlig på med innbydelser til et 60 årslag, 
men trengte en pause fra samlebåndsprinsippet :-)


En kveld jeg ryddet litt på scrapperommet mitt fant jeg frem noen gamle Ett Trykk blader som jeg bladde litt i, skulle faktisk kvitte meg med disse. 
Da fikk jeg se et kort jeg hadde lyst til å scrappe, 
jeg hadde jo en hel haug av store "flate" blomster på hylla :-)


Så her er min lift fra et kort jeg fant i Ett Trykk nr 5 fra 2009.
Orginalkortet er laget av Åshild Halvorsen Ruud 
og har du bladet står kortet på side 46.

Kortet er laget i format 11 x 20 cm


Selve kortet er laget med hvit base med brunt panel før mønsterpapir.
Hva passer bedre med en gammel skisse enn gamle papirer,
 så jeg fant et ark fra 2010.

Panel av et lyst mønterpapir limte jeg på det brune panelet.

En brun stripe av bazzil fikk en bord med kantbord over og under
 og jeg limte på et annet mønsterark i midten. 
Her stemplet jeg rett på, måtte bare huske på
 å få plass til den store blomsten.


Blomsten er en stoff blomst fra Prima som var ferdig slik, 
2 store og 2 små som er limt oppå hverandre fra fabrikken. 

En knapp med broderitråd i matchende farge 
fikk jobben som midtpunkt i blomsten. 



På innsiden lagde jeg 4 paneler i forskjellige størrelser. 
2 vimpler i mønsterarket fra forsiden fikk plass før jeg stemplet. 

3 knapper med broderitråd i ble eneste pynt.


Skrivefeltet fikk de samme panelene og pynten. 

Materialliste:

Kartong
Bazzil - brun og hvit
Mønsterark 
Fancy Pants - Lilac House, Heirloom (2010)
Fancy Pants - Lilac House, Garden Gate (2010)
Stempler
Kort og Godt - gratulere med dagen
Norsk stempelblad AS - Du har jo.....
Punch 
EK - kantpunch
Pynt
Prima - Stor stoffblomst 
ukjent - knapper

Så nå får jeg fortsette med disse innbydelsene, for de skal leveres i dag :-)

1 kommentar:

  1. Lekkert kort! Og ekstra artig når man får brukt av ting som har ligget ei stund.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...