søndag 24. april 2016

Kort kurs hos Gode Minner del 2

Som det siste jeg nå skal gjøre for Gode Minner legger jeg ut 
det siste kortet vi laget på kurs denne våren.

Vi laget kortet til jenta først, og det finner du her.

I pausen fortalte Monica og Hege deres beslutning om å legge ned butikken, det ble reagert på forskjellige måter, noen hadde nesten ikke lyst til å lage det siste kortet. Men jeg fikk da alle gjennom dette også, siden dette var et litt enklere kort og de viste hvordan jeg tenkte. 


Her har jeg brukt en lys farge som kortbase, men synes mønsterarkene jeg hadde lyst til å bruke ble så blasse sammen med de så jeg laget et panel med sort bazzil under mønsterarkene.

Bare elsker murstein og trepapirer så jeg bruker ofte det på ihvertfall guttekort, synes nesten kortet gjør seg selv med slike papirer.
Kortet er gjort enkelt med litt bølgepapp farget
 med sort stempelpute på "toppene".
Stjerner utstanset i strie og sort bølgepapp.
Laget en tag i et blått mønsterark, som en kontrast til jord fargene.
De små stjernene er en bark stjerne og 
chipboard som er farget med sort tusj. 
(ser at jeg har glemt å farge den ene på bildet)
 

Innsiden er gjort enkelt med de samme mønsterarkene som som forsiden. 
Teksten er stemplet på panel i samme farge som kortbasen,
 og med sorte paneler for kontrast.
Jeg tegnet et ramme rundt begge panelene grovt med en tusj. 
Stjerner er i chipboard og er farget med sort tusj.
1 halvperler i bronsje er plassert oppe og nede på hvert sitt panel.
Teksten er stanset ut og festet med klar plastikk,
 slik at den kan stå selv når kortet er slått ut.
 

Baksiden er gjort veldig enkel med bare mitt stempel og en chipboardstjerne.

Materialliste

Bazzil
Sort og Sand
Mønsterark
Papirdesign - muligheter
Papirdesign - mann er mann
Stempler
Kort og Godt - dikt
Scrapmagasinet - personlig
Dies
Spellbinders - stjerne
Kort og Godt - konfirmant
Papirdesign - gratulasjoner
Pynt
Wycinanka - chipboardstjerner
Kort og Godt - bark stjerne
Marianne Design - bronsje halvperler

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...