søndag 12. november 2017

Restekort


Som så mange andre har jeg endel rester. 

Sist jeg ryddet opp i papirene mine fant jeg et ark i en serie fra MyMindEye, arket var fra 2008 og jeg hadde dette ene igjen av en hel serie. 


Mistenker at jeg har spart på det fordi det var så fint.


Ikke hadde jeg flere ark som passet til det 
og heller ikke hadde jeg bazzil i riktige farger 
så jeg måtte bruke bare dette arket,
 heldigvis hadde arket en ensfarget side så det var enkelt å få det til. 

Jeg laget kortene i 10x 10 cm og basen ble i hvit bazzil.


Kortene fikk panel av den ensfargede siden på alle 4 sider, 
Her rufset jeg kantene litt og svertet med brun stempelpute. 


Da hadde jeg brukt opp mesteparten av arket 
og jeg måtte lete etter løsninger, 
slik at jeg fikk vist frem de søte blomstene på fremsiden også.


På det ene kortet valgte jeg derfor å lage noen strimler av mønsterarket 
som jeg delte opp i 2 ulike lengder og limte på. 

Jeg stemplet tekst på en sirkel jeg hadde stanset ut, 
svertet både med sort og brun stempelpute. 
Denne plasserte jeg på 3D- puter og limte på. 

4 roser og en sløyfe fikk så plass, 
før jeg avsluttet med 3 halvperler.



Kunne ikke gjøre likt med begge kortene
 så her har jeg laget en strimmel 
av mønsterarket som jeg delte opp i kvadrater
 og limte på tynne 3D- puter etter at jeg hadde svertet de.


Samme stempel og die-cut, bare her har jeg puttet på,
 litt osteklut mellom før jeg limte på 3D-puter.


En blomst og en sløyfe til pynt


Innsiden ble gjort lik på begge kortene 
og jeg begynte virkelig å merke,
 at jeg ikke hadde mye ark igjen å pynte med :-)

Panelene ble svertet med både brun og sort stempelpute,
 før jeg limte på noen strimler av mønsterarket. 


Når den siste innsiden var ferdig hadde jeg igjen en bit på 1,5 x 4 cm,
 den gikk i søppelbøtta med god samvittighet :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...