søndag 15. november 2015

Gaveboks laget for Gode Minner

En enkel gaveboks laget med Punchboard

Heisann
Idag blogger jeg for Gode Minner i Tønsberg.
Min favorittbutikk innen scrapping :-)
Som jeg nevnte sist jeg blogget for de, elsker jeg disse punchboardene fra WeRmemory keepers :-)
Denne gangen har jeg laget en liten gaveboks ved hjelp av konvoluttbrettet, her har jeg bilder av dette nye 1-2-3 punch board, men har du den gamle konvoluttbrettet er det akkurat det samme :-)

 
Målene til denne boksen fikk jeg av Hege, som er en av jentene på Gode Minner :-)
Vi starter her med å skjære til mønsterarket fra Kort og Godt i 9"x 9". 
Mønsterarket er såpass tykt at det går fint ann å lage selve boksen i det.
Så legger jeg arket slik at den ligger på 3" på kanten og trykker punchknappen ned,
 jeg preger på linjen Box Score line B ( se neste bilde)
 Jeg legger deretter arket på 5" på samme siden og gjør det samme.
Nå skal jeg ha 2 pregede linjer og 2 punchede hjørner på samme side.
Mønsterarket snues 90 grader. 
Nå har vi 2 pregede linjer ( jeg har satt en strek på de så de synes bedre) det er disse som skal følges nå.
Vi legger den på linjen envelope score groove og preger på samme linje som i stad ( Box score line B)
Husk også å punche.
 
Her ser dere at jeg har punchet den ene og er i ferd med å  gjøre det på neste strek.
Dette gjøres om igjen på alle sider til dere er rundt.
Her har jeg limt sammen konvolutten etter de linjene vi har preget.
 
 Klaffene på toppen ved lokket har jeg klipt bort, dere kan velge om dere vil ha
 åpningen på langsiden som jeg har gjort eller på kortsiden
Siden jeg har laget esken i mønsterark, krever den ikke mye pynting. 
Jeg valgte å bryte opp forsiden med et dobbelt panel, først med hvit bazzill og med samme mønsterarket.
Min eske ble enkelt pyntet med et hvit bånd i nedre kant og 3 snøkrystaller.
Den største snøkrystallen fikk Diamond Dust på seg mens de 2 minste fikk snømaling på.
Diamond Dust er et glitter lignende produkt som jeg har drysset 
over en snøkrystall dekket på glossyAccents.
Snømalingen har jeg tatt på med en liten pensel som vanlig maling men i litt tykkere strøk.
En chipboard fra Papirdesign og 3 halvperler og boksen var ferdig .
Materialer jeg har brukt
Punchboard -  1-2-3-punchboard
Bazzill - Hvit
Diamond Dust - Diamond Dust
Snømaling - True Snow
chipboard - papirdesign, god jul
Halvperler - kaisercraft
Snøkrystaller - punchere fra Martha Stewart
Håper jeg fikk gitt dere litt inspirasjon på en lørdagskveld :-)
Klemmer fra Gro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...