onsdag 16. september 2015

Popp- opp- kort

I går var det 100 dager til jul, så det er vel på tide å starte juleproduksjonen ;-)

Den siste tiden har jeg liggi med feber og har hatt god tid til å kikke rundt i gamle
 Ett Trykk blader for litt inspirasjon.
I utgave nr 2 fra 2013 fant jeg en billedbeskrivelse fra Elizabeth Elton Hagen på dette kortet.

Jeg fant frem årets papirer fra Papirdesign ( jeg bare elsker de) og satte igang.

Har prøvd å få tatt flotte bilder, men fargene ble nok litt blasse
 og kamera mitt var nok ikke helt på topp i dag. 
Arkene var lyse med grønne detaljer og det ville ikke komme så godt frem.




 Her er kortet helt flatt, eller så flatt som mitt kort kan bli :-)
Jeg valgte å bruke fuglene som var på det ene mønsterarket som motiv,
 jeg likte disse runde gode fuglene så godt.
Snøkrystallene er stanset ut med hvit bazzill med dies. 
Rundt motivet og på konglene er det lagt litt "snømaling" for en ekstra effekt. 
Snøkrystallene og brystet til fuglene har fått et strøk med glittertusj.


Når man drar i den grønne klaffen i toppen av kortet når det er flatt 
vil motivet dras opp og avsløre et stempeltrykk med ønske om en god jul.
Som dere ser vil også noen av snøkrystallene fyke opp slik at det blir en ramme rundt motivet.


Kortet sett fra siden, her ser du at når vi drar blir det "slått".
 

Et nærbilde av konglene med snø på.
Bladene under konglene er satt der fordi jeg synes jeg trengte litt mer grønt. 
Disse er punchet ut. 

Materialliste
Hvit bazzill
Mønsterark
Papirdesign - Til ettertanke - fuglesang i vinterskogen
Papirdesign - Til ettertanke - hvite julestjerner
Stempel
Kort og Godt -  julehilsen
Dies
Spellbinders - Holiday snøkrystaller
Punch
Tim Holtz - bladpunch
Pynt
Kort og Godt - kongler
Wink of Stella - glittertusj
Diverse
Seam binding (sløyfe), snømaling og sort stempelpute

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...