mandag 30. mars 2015

En boks til oppbevaring

Datteren min har fått nytt rom og rommet er hvitt, hvite vegger, hvite gardiner og lyst gulv. Fargene hun skal ha ved siden av skal i følge henne være klare og sterke. Når jeg så da de nye arkene til K-design hos Gode Minner var jeg ikke i tvil, de måtte jo handles inn :-)

 Boksen er på 6" stor, med vegger på 3" høyde i bunnen. Lokket har 1 1/2" høye kanter.

Jeg har festet arket på hvit kartong før jeg har preget og brettet, da fikk jeg mønsterarket rundt både boksen og lokket uten skjøter.

 

Mønsterarket på toppen har bilde av grafitti og jeg ville at fargene skulle gå igjen i pynten. 
Chipboarden fra Wycinanka i bunnen har blitt farget med Distress Stain i fargen cracked pistachio.
Ostekluten har også fått farge fra Distress Stain i fargene festive berries og scattered straw. Ostekluten er limt litt vilkårlig under stjernen av sort bølgepapp. Stjernen er limt på med 3D puter.
2 stjerner i wood weener har fått litt sort lakk på seg og en plass i hjørne.
Jeg har skjært ut jenten fra et ark fra The Hobby House. Disse arkene er fantastiske for de har
 ferdig fargelagte stempelmotiv, for oss som ikke fargelegger selv :-) 
Dette motivet er fra KennyK og er også festet på 3D- puter
Litt knapper i forskjellige farger har fått plass på boksen.
Hjørnene har fått Box corners i metal fra Tim Holtz.



Innsiden av boksen har fått  mønsterark, mest for å dekke over splittene til bradsen som fester hjørnene,
 men også for å skjule skjøter.
Det er ingen stempler eller pynt inne, men blir det en bursdagsgave eller noe annet
 så er det jo lett og fikse siden.

Materialliste
Hvit kartong
Mønterark
K- design - Colour Explosion - A drop of colour ( innsiden av lokket)
Pynt:
Chipboard - Wycianka
Osteklut
The Hobby House - motiv på boksen
Tim Holtz - Box corners
Farger
Distress Stain - Festive Berries, Scattered Straw og Cracked Pistachia

Jeg velger å levere inn boksen til denne utfordringen
Ett Trykk - Lag en eske

Jeg handler hos Gode Minner i Tønsberg, de har også nettbutikk 

2 kommentarer:

  1. Så fargerik og kul boks Gro :) Tenker hun ble fornøyd jeg ;) Så stilig den grønne saken var, er det det som er chipboarden?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den grønne saken er chipboard, ja :-)
      Tusen takk for gode ord :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...