søndag 16. november 2014

Tag m/ chalk teknikk

Håper dere ikke har blitt lei av tags her nå, jeg som egentlig aldri har laget noe særlig av det kommer nå med den 3. på rad.
Vet ikke hva som har skjedd, men det er jo rent moro og, akkurat nå er det tag i str. 10" som er morsomt. De er det litt størrelse på og jeg får litt mer pynt og stæsj på  de i forhold til de som  er i vanlig størrelse :-)

Tagen min denne gangen er laget til en i familien :-)


Jeg har et mønsterark i bunnen men tagen er laget etter en 10" tags fra Ranger.
Jeg har puttet punchenilla, tyll og sort bølgepapp bakerst. Dette er stiftet fast. 
Det er en blanding av  chipboard og metal tannhjul. Tannhjulene av papp har fått et lag med embossingpulver ( først aged green embossing enamel deretter aged black embossing enamel).

Teksten er stemplet med embossing stempelpute og strødd hvitt embossingpulver på. Arket bak er et vanlig sort bazill (baksiden er brukt). Jeg har dratt litt hvit gesso over teksten og panelet slik at det ser ut som en litt skitten skoletavle. Rundt panelet har jeg lagt et tjukt lag med gesso med fingeren.
Tannhjulene er satt i lag på lag når jeg er ferdig med å lime på plass.
Knappene har jeg festet med lim etter å ha tredd de med hvit tråd. 
Stjerner på kanten er brads fra Prima.

Materialliste
Sort bazill
Embossingpulver
Stampendous - aged green embossing enamel
Stampendous - aged black embossing enamel
Ranger - Antiquities weathered white
Pynt
Tim Holtz - tannhjul
Wicinanka - chipboard tannhjul
Diverse
Sorte knapper, gesso, tyll, bølgepapp, punchenilla, sort akrylmaling og stifter

Alt jeg har brukt her er kjøpt på Gode Minner unntatt punchenillaen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...